Dobry Start – 300 zł dla każdego ucznia

Wnioski na świadczenie dobry start będą dostępne w urzędzie gminy od lipca. Składanie wniosków metodą papierową będzie możliwe od 1 sierpnia.

    • Wydział Wydział Spraw Obywatelskich i Polityki Społecznej
    • Termin załatwienia Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.
    • Osoba kontaktowa Angelika Jętczak, Anita Rybczyńska, Katarzyna Rogowska, Anna Chlebosz
    • Miejsce załatwienia Urząd Gminy Aleksandrów Kujawski
      ul. Juliusza Słowackiego 12
      87 - 700 Aleksandrów Kujawski
      parter, Biuro Obsługi Interesanta
      pokój nr 9 i 14
    • Telefon kontaktowy 54 282 20 59 wew. 31 i 36
    • Miejsce odbioru Urząd Gminy Aleksandrów Kujawski
      ul. Juliusza Słowackiego 12
      87 - 700 Aleksandrów Kujawski
      parter, Biuro Obsługi Interesanta
      pokój nr 9 i 14
    • Wymagane dokumenty WNIOSEK O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA DOBRY START
    • Opłaty brak opłat
    • Tryb odwoławczy Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem Wójta Gminy Aleksandrów Kujawski w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
    • Uwagi

      Świadczenie „Dobry Start” przysługuje, w wysokości 300 zł, raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Otrzyma je każda rodzina  niezależnie od posiadanego dochodu. Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia droga tradycyjną (papierową).

      Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

      W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.

      Ważne! Złożenie wniosku o świadczenie „Dobry Start” w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż  do 30 września.

      W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania wyprawki szkolnej zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.

      Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole!

      Ważne!

      W przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do świadczenia dobry start osoba ubiegająca się o świadczenie dobry start jest obowiązana do niezwłocznego powiadomienia o tym organu właściwego wypłacającego to świadczenie. Nie zgłoszenie zmian może spowodować powstanie świadczeń nienależnie pobranych, które podlegają zwrotowi wraz z odsetkami!

      Osoba, która pobrała nienależnie świadczenie dobry start, jest obowiązana do jego zwrotu. Za nienależnie pobrane świadczenie dobry start uważa się:

      1) świadczenie dobry start wypłacone na podstawie fałszywych oświadczeń lub dokumentów albo w innych przypadkach świadomego wprowadzenia w błąd przez osobę pobierającą to świadczenie;

      2) świadczenie dobry start wypłacone mimo braku prawa do tego świadczenia;

      3) świadczenie dobry start wypłacone osobie innej niż osoba uprawniona do tego świadczenia, z przyczyn niezależnych od organu, który przyznał to świadczenie.

      Od kwot nienależnie pobranego świadczenia dobry start naliczane są odsetki ustawowe za opóźnienie.

    • Podstawa prawna
      UCHWAŁA Nr 80 RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry start” (M. P. z 2018 r. poz. 514).
      ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 2018 r.w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”
      (Dz. U. z 2018 r. poz. 1061).
    • Typ treściProcedury załatwiania spraw

Załączniki

Informacje

Rejestr zmian